رشد مو به صورت طبیعی
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

آیا موی شما دچار مشکل است؟ چگونه به صورت طبیعی رشد مو داشته باشیم ؟

اگر می خواهید بدانید چگونه رشد موی خود را افزایش دهید تنها نیستید. هر فرد به طور متوسط 70 تا 100 تار از موهایش ریزش می کنند. هر چند که این تعداد معمولا به دلیل ریزش در طول روز قابل تشخیص نیست.
هر تار موی انسان از یک چرخه رشد عبور می کند که به فولیکول های مو اجازه می دهد تا ابتدا رشد، سپس استراحت و در نهایت ریزش داشته باشند. با ریزش یک موی قدیمی موی جدیدی شروع به رویش می کند و این روند دوباره ادامه می یابد.
اگر فکر می کنید دچار ریزش مو شده اید یا می خواهید موهایتان سریع تر رشد کنند، راه های زیادی برای کمک به رشد مویتان وجود دارند .

راه های طبیعی برای کمک به رشد مو

 

  • پوست سر خود را با روغن های تقویت کننده مو ماساژ دهید

این دستور العمل را امتحان کنید: یک قاشق غذاخوری روغن بادام، سه تا چهار قطره روغن تقویت کننده رزماری و روغن تقویت کننده نعنا را با هم ترکیب کنید و برای کمک به رشد مو به پوست سر خود مالش دهید .

همچنین می توانید هر روز صبح پوست سر خود را با ترکیب 90 گرم فلفل قرمز و20 گرم ودکا ماساژ دهید. فقط مقدار کمی از این ترکیب را برای کمک به تقویت فولیکول های مو و افزایش گردش خونتان هر روز صبح به پوست سر خود مالش دهید .

  • از مکمل ویتامین B استفاده کنید

بیوتین ویتامین B برای رشد مو بسیار مهم است و ماده اولیه بسیاری از مکمل های طبیعی سلامت مو می باشد.

  • از روغن کرچک استفاده کنید

این روغن سرشار از اسیدهای چرب Omega-9 و ویتامین E می باشد که به رشد سالم مو کمک می کند. این ماده بسیار چسبنده و غلیظ است و به همین دلیل می توانید میزان تاثیر آن را با ترکیب 30 گرم روغن کرچک با چهار قطره روغن تقویت کننده موی رزماری و ماساژ آن به پوست سر خود افزایش دهید. پس از 30 تا 40 دقیقه موی سر خود را بشویید.

  • تخم مرغ منبع پروتینی است که موی شما به آن احتیاج دارد

دو زرده تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و تند تند هم بزنید. این ترکیب را به پوست سر خود بزنید و آن را ماساژ دهید؛ سپس بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس با آب سرد آن را بشویید و بعد هم به سر خود شامپو بزنید .

  • از آب لیمو استفاده کنید

وقتی آب لیمو به سرتان تماس پیدا می کند، گردش خون را تحریک کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. شما می توانید آن را با روغن ترکیب کرده و برای نیم ساعت قبل از شست و شوی مو برای پوست سر تان استفاده کنید .

آیا می دانستید افزودن آب لیمو به پوسن سر گردش خون را افزایش داده و از این طریق فولیکول های مو را تحریک می کند؟

 

تغییراتی در سبک زندگی که می توانید به فکر ایجاد آن باشید :

برای تحریک رشد مو و داشتن پوست سر سالم بسیار مهم است که از سلامت کلی خوبی برخوردار باشید و شاید نیاز به تغییراتی درونی داشته باشید .

  • اسیدهای مفید معده را افزایش دهید

این ممکن است سخت یا عجیب به نظر برسد ولی با استفاده از غذاهای مناسب می توانید انواع مناسب اسیدهای معده را برای بهبود رشد موی سالم تر افزایش دهید. این از آن جهت است که اسیدهای روده شما مسئول جذب مواد مغذی هستند.

  • کلاژن یا ژلاتین مصرف کنید

ژلاتین شامل ترکیبی از آمینواسیدهاست که به رشد مو و ناخن و همچنین داشتن پوستی سالم کمک می کند. شما می توانید پایه ژلاتین بدون طعم را می توانید در معمولا در بخش پخت فروشگاه مواد غذایی تهیه کنید .

  • هورمون های خود را تنظیم نمایید

کورتیزول، استروژن و تیروئید هورمون هایی هستند که باید متعادل باشند. وفور استروژن عدم تعادلی است که در اکثر خانم ها به چشم می خورد. داشتن استروژن بیشتر از مقدار لازم هم برای مردان و هم برای زنان می تواند منجر به ریزش مو شود. کورتیزول برای رشد مو لازم است. تیروئید هم معمولا با متابولیسم سالم متعادل شده و به رشد سالم مو کمک می کند .

 

رعایت برخی از این نکات می تواند منجر به رشد موی سالم تر شما شود. همه آن ها یا برخی از آن ها را امتحان کنید و ببینید کدامشان روی شما جواب می دهند. از هر درمانی که کمک بگیرید، با کمک زمان و صبر می توانید به مویی با ظاهری سالم تر دست پیدا کنید .

 

منبع : http://baseblog.parsiblog.com/Posts/12/%D8%B1%D8%B4%D8%AF+%D9%85%D9%88+%D8%A8%D9%87+%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA+%D8%B7%D8%A8%D9%8A%D8%B9%D9%8A/





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: